Wednesday, March 16, 2011

Segmen: Apa kata kamu dengan cinta




Lama betul tak ditag tiba-tiba dapat tag Segmen: Apa Kata Kamu Tentang Cinta yang ditag oleh blog keluargaku syurgaku. Terima kasih Kak Ct ^___^

Segmen ini telah dianjurkan oleh blog pilihan hati Al-Hakim


Apa kataku tentang cinta

Cinta ada pelbagai jenis cinta Illahi, cinta keluarga, cinta kekasih, cinta sahabat dan cinta alam sekitar.
Di sini aku nak berkongsi sedikit tentang pengalaman aku.

Cinta yang paling agung tentulah cinta kepada Allah S.W.T. Dulu aku pernah jatuh dek kerana gelombang hidup dan pelbagai masalah keluarga. Aku cari kawan-kawan, malah ahli keluarga untuk luahkan perasaan. Malangnya ada yang mengambil kesempatan menuduh aku yang bukan-bukan dan menikamku daripada belakang. Tetapi semangat dan doa telah banyak menyelamatkan aku.

 Cinta keluarga aku sematkan sejak aku mula mengenal erti kasih sebenar. Ya, aku akui aku sememangnya kurang kasih sayang. Tetapi apabila mula mengenal erti hidup yang sebenar... aku akur bahawa tanpa keluarga siapalah aku. Semakin dewasa aku semakin menghargainya.

Cinta kekasih adalah magis paling ajaib dalam hidupku. Dia datang tanpa dicari dan melengkapi hidupku yang sepi. Ya, aku pernah mencari erti cinta seorang kekasih namun kecundang. Magis yang datang tanpa diduga adalah manisan madu penawar dukaku selama ini dan membawaku hingga ke jinjang pelamin. Ikatana kasih kami bertambah utuh dengan hadirnya satu nyawa di dalam rahimku.

Cinta sahabat membawaku ke dalam realiti. Hanya beberapa orang teman yang boleh dibilang dengan jari. Mereka adalah nadiku yang banyak memberi semangat dan erti kehidupan sebenar. Tangis dan tawa bersama biarpun  kami jarang bertemu. Terima kasih sahabat.

Cinta pada alam sekitar ramai yang alpa. Bukan setakat memelihara tumbuh-tumbuhan, elakkan pencemaran dan menyayangi haiwan. Namun yang paling penting adalah mensyukuri nikmat yang Allah berikan kepada kita  selama hidup ini.

Tarik tutup segmen ini 16 Mac 2011 (tengah malam ini) pada  Kali Nyali Untuk dan Fantasi Itu Duniaku anda ditag. Tak kesahlah, janji jawab walaupun tarikh segmen ni dah terlepas.

p/s: Jawapan serba ringkas sebab baru perasan ditag heheheheh

5 comments:

CintaZulaikha said...

acececcehhhh, hahha. timer kaseh krn menjawab. anda menang moto..kihkih

Hanny Esandra said...

13? bukan 16 ke tutupnye.. kekeke..

Diari 929 said...

eh 16 hb salah tulis le tu...

Hanny Esandra said...

jiha...
ko kena TAG lagi.. silalah ke teratak hamba ya... kak ct ko gatai buat contesstt... hahaha..

Diari 929 said...

Hanny: Mane2 yg aku kena tag? tade pon name aku? Wat aku keciwa sahaja hu3