Wednesday, January 26, 2011

Pijat yang menyerang lagi. Arggghh!




AKU dah tak tahan benor digigit binatang kecik bernama pijat ni. Sejak berpindah di rumah felo UPM ni, aku asyik digigit 'pontianak kecik' ni saja. Aku dan suami dah lebih tiga bulan duduk sini. Mulanya ingat nyamuk yang gigit. Aku ni pulak jenis kulit sensitif kena gigit bengkaknya memang teruk. Tambah pulak bintang tu gigit banyak tempat. Bayangkanlah kalau korang kena....
T____T

Sebenarnya dalam lebih sebulan pijat ni tak serang kami. Aku dan suami wat 'perang' habis-habisan kat binatang kecik tu. Sembur macam-macam racun termasuklah spry serai wangi. Dapatlah hidup aman lepas tilam kami di buang dan sekarang kami tidur di bilik sebelah guna dua tilam katil single yang tak bukak lagi plastiknya.

Tapi sejak seminggu kebelakangan ni binatang tu serang balik. Tak tau mana punca. Bangun bagi je mesti ada bekas baru yang sangat gatal. Sekarang ni pun dah penuh badan aku kena gigit.

Ada petua kata letak daun durian belanda. Tapi memang payah nak cari...
Siapa ada petua atau pandangan nak hilangkan pijat ni. ku memang dah tak tahan. Parut lama bekas kena gigit baru nak hilang dah kena gigit lagi. Tolong!!!!!!


P/s: Gambar kat atas tu bukan gambar aku. Tapi cam gitulah kesan gigitan aku kena hu3

5 comments:

CintaZulaikha said...

mak akak kta letk daun pijat, mmg bau r..huhu. tapi mana ajer nak cari daun tuh...kampung2 lain r...

apapun kena buang mana barang yang ada pijat tu..tak pon kena panggil orang kasi bersih umah tu..penghapus serangga..

Diari 929 said...

Daun pijat tu cam ne?
Hadoi nampaknya kena buang semua bantal la.... hu3

Che Sakinah said...

hadoi.. sakit.. jangan garu eh nanti lekat parut..

Diari 929 said...

Che Sakinah: Tulah... mmg dah byk parut2 nih... Aduh tak tahan gatal!

M. J A S M E E N said...

kaki tangan sy ni pun habis gatal².. dok tergaru sana sini akibat makhluk bedebah ni. byk da parut kat tgn n kaki ni .. sobsobsob