Saturday, April 24, 2010

Obsesiku (di suatu ketika)

Masa sekolah menengah dulu, aku minat sangat sorang artis jepun ni. Namanya Tomoya Nagase. Dia adalah salah seorang ahli kumpulan Tokio. Dia ni dah la kacak suara pun sedap dan lakonannya memang mantap. Antara drama yang aku paling suka dia berlakon adalah My Husband 2003 (Mokodono). Tentunya lagu yang meruntun jiwaku adalah 'Berus Gigi Yang Sepi.' Tajuk macam pelik je kan? Tak komersial langsung. Kalau kat Malaysia memang sah sah tak laku. Ha3
Tapi apa pun ia memang jadi kenangan. Pasal drama Jepun ni jugak aku rapat dengan kawan sekolah cam Linda, Nina dan Munira. Kerana obsesi kami pada Tomoya dan artis Jepun aku, Lin dan Nina telah buat perjanjian akan ke Jepun sepuluh tahun akan datang, yang mana usia kami ketika itu 17 tahun. Tinggal berapa tahun lagi ya? ha3 Hai hai hai kenangan sungguh! Nak dengar lagu ni? Klik sini.

Hitoribocchi no Haburashi (The Lonely Toothbrush)

Ne kimi wa ai no tsuzuki o
Ne dare to shiteru

Tashika ni ore ga ikenai tte koto o
Ima ja mitometeru yo
Ano hi no ore wa sukoshi
Naze da ka dou ka shiteta n da

Aishiteru
Sono kotoba shika omoitsukanai
Ah yume no naka sae kimi wa kite kurenai

Haburashi wa itsumo no you ni
Kagami no mae niko narande
Ah matsu yo ore wa matteru
Shinjite matsu yo

Tashika ni ore wa sonna kiyou ni
Konasu hou ja nai shi
Ima demo ore wa sonna jouzu ni
Jooku mo ienai

Aishiteru
Kono kotoba ga ano hi iezu ni
Ah mirai made todoku you na
Ai tsutaetai

Aishiteru yo

Haburashi wa ore no dake ga
Itande yuku naze nanda
Ne kimi wa ai no tsuzuki o
Ne dare to shiteru

Hey, who are you continuing your love with?

It’s true that I’m admitting now
That I’m the one who was wrong
On that day, for some reason,
Somehow, something was wrong with me

I love you
Those are the only words that come to my mind
Ah, even in my dreams you won’t come to me

As always, two toothbrushes
Sit side by side in front of the mirror
Ah, I’ll wait for you, I’ll be waiting
I’ll believe and wait for you

It’s true that I’m not very skilled
At getting things done
Even now I’m still not good
At telling jokes

I love you
I couldn’t say these words on that day
Ah, I want to send you this love
That could last through the future

I love you

Only my toothbrush is there
Why does it go on hurting?
Hey, who are you continuing your love with?


3 comments:

MUNIRA AZME said...

seorang lelaki yang serba boleh.... ^_^

Diari Kampung Tengah said...

Ya betul!!1

czuka @ someboy said...

minat takuya kimura.:)..