Wednesday, August 5, 2009

Biarkan masa berlalu...

Setiap perhubungan pasti banyak pasang dan surut. Tidak ketinggalan dengan aku. Kadang-kadang terasa sepi dan sedih tapi itu semua sekejap sahaja. Perasaan akan kembali bertukar gembira dan ceria.Kalau kawan baik aku ada masalah dengan buah hatinya, akulah yang 'pandai' menasihatinya.

" Perasaan cinta yang mendalam memang susah nak dihilangkan dengan rasa benci. Biarkan masa berlalu dan hatimu akan tenang kembali." Begitulah kataku.

Tapi bila aku yang menghadapinya terkadang jadi bungkam dan membisu seribu bahasa.
Perasaan bercambur baur dan 'setan' mula menghasut-hasut aku meninggalkanya.

Otak mula berfikir jahat mahu melupakan segala kenangan manis bersamanya dan anggap semuanya hanyalah mimpi indah di malam hari. Tapi bila hati tercelik dan otak mula ligat berfikir semula, hati menjadi sayu dan pilu kerana kasih yang disemai sejak bertahun lalu, masih utuh berakar umbi di kalbu. Walau aku cuba membenci, perasaan ini semakin menebal kepadanya.

Ah... aku tidak pernah menulis entri seperinci ini tentang perasaanku kepadanya. Aku tidak mahu meleraikan hubungan terjalin kerana perasaan yang tidak rasional. Aku tidak mahu mensia-siakan masa yang diberi kepadanya tanpa suatu titik noktah hubungan ini.

Rindu datang tak dicari,
kasih berkunjung tiba,
cinta bagai sakti
dan hati tiada pasti....

Ya Allah panjangkan jodoh kami....

9 comments:

MUNIRA AZME said...

Amin....

John Iverson said...

Kamu ada masalah ke dgn pasangan kamu? story la sket...

Afna Zakaria said...

huh...berat....

Diari Kampung Tengah said...

Munira - Tq
John Iverson- Masalah hati memang rumit :)

Diari Kampung Tengah said...

Kak Afna- Memang agak berat kak hu3

romibaiduri zahar said...

Ji,
Moga hubungan berpanjangan

Lady Of Sorrow said...

Sayang...
Tabah!
Selesaikan elok2...
Maafkan aku kerana jauh dan xde dcc ko ketika ko perlukan bahu aku...
:'(

John Iverson said...

Yup.... susah nk huraikan dengan kata2

Hanny Esandra said...

Dugaan mmg banyak jiha..kalau boleh slmtkn hub, slmatkan.. jgn terburu2 ye cyg.. jgn jadi mcm aku, cpt kecundang... aku jugk silap pilih org yg tak tau menilai perempuan.. okeh.. jgn fikir yg bukan2..:-)